Asi 3,4 miliardy let. A znovu - pro pochopení té věčnosti - 3,4 miliardy let! Přesně tak stará je nejarchaičtější zkamenělina světa, již nalezl tým australských a britských geologů. Vědcům se v západní Austrálii naskytl pohled na patrně nejstarší zkamenělé jednobuněčné organismy, jaké kdy věda poznala. O objevu v australském pískovci informoval v pondělním vydání na titulní straně deník The New York Times (NYT).

Nález by potvrdil teorie, jež předpokládají, že se život na Zemi vyvíjel poměrně záhy po velkém dopadu asteroidů před asi 3,85 miliardy let. Mikrofosílie, o jejichž objev se zasloužili výzkumníci pod vedením Davida Waceyho z University of Western Australia a Martina D. Brasiera z Oxfordu, byly popsány v magazínu Nature Geoscience.

Nalezené organismy žijící v prasklinách kamení na břehu moře připomínají pod mikroskopem dnešní baktérie. V dotyčném případě se prý podařilo odlišit zkamenělé buňky od nebiologických nálezů. Díky novým technologiím vědci dokázali v dávných mikroorganismech odlišit i chemické prvky. „Rozeznáme uhlík, síru, dusík a fosfor, to vše v buněčných stěnách," uvedl Brasier. ...