Po letošním úspěšném absolvování závodu v Silverstone, kde tým skončil na 7. místě, bylo rozhodnuto o úpravách vozu, které měly za cíl monopost ještě více odlehčit a zvýšit jeho spolehlivost. V zavěšení předních i zadních kol došlo k záměně ocelových trubek u pátých prvků a táhel odpružení, za navíjené trubky z uhlíkového kompozitu, vyrobené firmou Compotech. Také nádrž prošla konstrukčními změnami kvůli zamezení odlévání paliva ze sání v nádrži a došlo i ke zmenšení objemu, což přineslo úbytek hmotnosti nádrže. Úpravou prošlo i nastavení řídicí jednotky elektropneumatického řazení. Poslední změnou oproti původní verzi bylo odstranění středního dílu karosérie. Všechny tyto změny přinesly při vážení na soutěži snížení hmotnosti o 5 kg z původních 228 kg bez jezdce.

Na soutěž v italském Varanu přijely týmy v největším zastoupení z Německa, Itálie, Anglie, Rakouska, ale i z Indie. České zastoupení zde, kromě ČVUT v Praze, měla i ZČU v Plzni, jejíž studenti týmu UWB Pilsen přivezli funkční formuli, avšak do hlavního závodu nenastoupili.

CTU CarTech si již tradičně dobře vedl při technické přejímce a hladce tak mohl přistoupit ke statickým disciplínám. V těch tým prezentoval a obhajoval konstrukční návrh vozu před komisaři, mezi kterými byl například i bývalý technický ředitel Ferrari F1 Aldo Costa. Dále se hodnotila výše nákladů na výrobu jednoho vozu a marketingový plán pro prodej tisícikusové série. V dynamických disciplínách bylo potřeba taktizovat vzhledem k počasí, které panovalo.

První tři disciplíny (akcelerace na 75 m, jízda v osmičce a autokros), které se jely v jeden den, se podařilo zajet na suché trati. Zejména důležitý výsledek byl v autokrosu, kde tým obsadil 6. místo, což ho vyneslo mezi první desítku nejrychlejších vozů startujících do vytrvalostního závodu Endurance na 22 km. V něm se předvedla nová posila týmu, kterou se stal Jan Skála, vítěz FormulaSTAR 2009 a několikanásobný vítěz domácích i zahraničních pohárů v rallycrossu a formulových vozů MM ČR. Ten jel po boku nejzkušenějšího jezdce týmu CTU CarTech Tadeáše Nováčka. Vůz dokončil celý závod bez poruch, které se objevují u vozů často při této vrcholné disciplíně, a obsadil v ní 7. místo.

Na poslední soutěž této sezony se tým CTU CarTech vydá na španělský okruh v Catalunyi, který se pořádá ve dnech 29.9. - 2.10.

Projekt studentského formulového týmu CTU CarTech je realizován na ČVUT v Praze, které se podílí na jeho financování a vytváří podmínky pro jeho realizaci. Generálním partnerem je již čtvrtým rokem Škoda Auto a.s., která průběžně podporuje aktivity studentů. Dále se podílí na projektu třicítka partnerů, ať už finančně či materiálově, v podobě dodání svých produktů nebo služeb. Patří mezi ně například firmy Continetal financováním výroby a materiální podporou, Faurecia výrobou výfukových svodů motoru, Swell obráběním dílů zavěšení kol, TRW Automotive dodáním brzdových komponent, SKF ložisky a kloubky, National Instruments, Kistler a HBM měřící technikou a sběrem dat, Festo pneumatickým systémem řazení, Fronius poskytnutím technologie pro svařování a další neméně významní partneři z oblasti automobilového průmyslu a ostatních odvětví.

Zdroj: Tisková zpráva ČVUT